Followers

Friday, July 17, 2009

Tillbaka efter en veckas bortavaro!

Hemma igen!
Har haft en kanonvecka. Tyskland var jättretrevligt - det är alltid trevligt att döma nere på kontinenten, jag har varit där många gånger nu och naturligtvis lärt känna många nya vänner och bekanta.
Att döma med Roger är otroligt givande, inte bara för att vi är goda vänner - men för att han är den enorma kompetens han är, jag lär mig mycket varje gång vi ses!Han är verkligen en värdefull mentor för mig och Janne!
Vi har roligt och skrattar mycket också!
Janne åkte direkt hem från flygplatsen i Köpenhamn i onsdags kväll - jag fortsatte till Fedden och Dansk Retrieverklubbs 50-årsjubileum med stort JubileumsWT! Jag skulle tillsammans med Tomas Plomboeck och Bernard Fibaeck utgöra Team Sport-Mix i lagkampen.
Efter att inte ha sett Will på en vecka var det lite rostigt - han är inte van att varken vara utan mig eller träning på en hel vecka.
Vi bodde på Christinelunds B&B www.christinelund.dk, väldigt trevligt och trivsamt!
Lagtävlingen var på torsdagen, och ganska snabbt stod det klart att stationerna var av gedigen svårighetskaraktär - och nollorna haglade över området som vi snabbt döpte om till The Graveyard...
Bernard hade otur och drog på sig två nollor på första staionerna för att sedan arbeta sig uppåt. Jag och Tomas ( Hillus Powell ) höll oss ovanför vattenytan och lyckades ta oss runt banan utan en enda nolla.
Vårt lag slutade på tredjeplats - och Will var andra bästa hund av alla!
Bästa hund och medlem i vinnande laget var svenska Thomas Söderström med Hillus Drake! Thomas har en gedigen meritlista på Working tests, och får definitivt räknas till vår absoluta topp i disciplinen!Han ingick i det svenska lag som placerade sig tvåa på IWT i Holland tidigare i sommar!
Han vann dessutom individuellt i dag för att riktigt understryka sin suveränitet - stort Grattis Thomas och Scotty! Han ingick i team Cedersmyg - Maria Cedersmyg med Korpklons Myra och Hasse Richter med Conovers Run for Glory! Well done!
I dag har jag mest strosat omkring och tittat på hundar och pratat med folk - en riktigt social dag alltså! Det var ekipage ända från Wales, Tyskland och Schweiz förutom nordborna.
Organisationen var perfekt - som alltid när Lars Mejlby, Annika Christiansen & Co arrangerar något.
Perfekt alltså - tack för ett otroligt välordnat WT!
Hemma igen alltså - valparna mår fint och allting var i toppordning när vi kom hem.Tack snälla Malin - vad gjorde vi utan Dig???
Återkommer med bilder!

No comments:

Post a Comment