Followers

Thursday, July 23, 2009

I dag

I dag kom Roy för att träna sin Digger med vilt. Så då passade vi på att träna för B-prov med Tar, Red, miss Fine och Kate samtidigt. Anne tränade sin Susa också.
Så duktiga hundarna var! Vi var jätte-nöjda och glada när vi gick hem genom skogen.
Anne körde hem till Vallentuna efteråt, trist när hon åker som vanligt. Kom snart igen, Anne!
Hennes Susa är en kanonbegåvad liten hund, åtta månader gammal snart.
Jag har sett tre olika åldrar Will-ungar de sista dagarna. De är jättefina såklart ( säger jag helt opartiskt.. )!
Sedan kom Erik från Gotland för att träna i hop med mig och i dag hade jag fått en trevlig inbjudan att vara med mina hundkompisar Elle, Christel, Eva och Therese på fina marker. Vi gjorde en walkup och hade väldigt trevligt. Alla hundarna skötte sig kanonfint!
Tack Elle för inbjudan!Erik körde tillbaka nu i kväll, så nu lägger sig lugnet över Björkåsen. Jag är ensam hemma, Janne kommer hem i morgon kväll först. Nu kopp the!

3 comments:

  1. Tittar in och tackar för två givande dagar som har gett oss mycket tänkvärda ord att fundera på och en hel del bra övningar så... TACK för att du delar med dig av din kunskap!!

    Mvh Ulrika & (den lilla flatten) Tizzla

    ReplyDelete
  2. Åh, tack själv. Så kul att du ville komma och träna med oss!!! Kram kram
    PS. Will är fantastisk!DS.

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:01 PM

    Superkul att träna ihop!! Hoppas du har möjlighet fler gånger!....ett glas vin på mammas altan sitter kalasfint efter en lyckad träning ; )

    KRAM
    Therése och Pepsi

    ReplyDelete