Followers

Wednesday, July 01, 2009

Panik på Björkåsen

Jag har fått LÖSS!!!!!!!
Alltså, min fina fina ros utanför entrén har fått löss. Äckliga små kryp täcker knopparna och hotar min fina rosenbuske.
Vad göra??? Kasta sig i bilen, på med blåljusen, köra i hög hastighet till Handelsträdgården i Ör och inhandla GIFT.
Hem som en oljad blixt och skrida till verket!
Nu är rosenbusken sprayad med någonting Oerhört Giftigt.
Förhoppningsvis dör odjuren en kvalfull död, och sätter ett varnande exempel för andra äckliga kryp som kan tänkas vilja nalkas min trädgård.
Jag är beredd - och stridsvillig till tänderna!
Vik hädan löss!!!!!!

3 comments:

  1. Hoppas bara att rosen överlever giftattacken... ;-)
    Ha det gott i värmen!!

    ReplyDelete
  2. Christine12:45 PM

    Å jeg trodde det var löss på hundene. Så for meg at du måtte stå å vaske 10 stykker hunder.....;-)

    ReplyDelete
  3. Anonymous10:08 AM

    Hej!

    Testa lite såpvatten med en skätt rödsprit i ......
    Spraya var tredje dag + några omgångar till när eländet är borta....

    Lycka till
    Lucy

    ReplyDelete