Followers

Friday, July 24, 2009

Gula sommarkantareller och träning

I dag kom Bodil & Co och tränade. Jag passade på att få ytterligare ett träningstillfälle inför Tar's och min debut i NKL på Hunnebergsprovet. Vi fick förresten veta att vi kommit med till Eda också, båda gossarna. Alltså Hunneberg lördag och Eda söndag.
I dag tränade vi i Grännaforsa där vi har tillgång till näckrosor i mängder och båt.
Vi lade upp ett NKL-prov, men med ett riktigt tufft sökområde, riktigt sumpigt och jobbigt för hundarna. Det har ju liksom regnat en hel del i Kronoberg den här sommaren, så vattensjukt är det allt där nere vid Grännaforsa.
Tar skötte sig jättefint och jag var riktigt nöjd med honom. Han hade lite problem med sin vattenmarkering eftersom han valde att springa ut på den höga bryggan och göra svanhopp rakt ut i sjön, hamna under vattenytan helt och hållet , frustande och spottande komma upp och då med lite ändrad simriktning. men, han grejade det själv till slut.
Mitt under träningen hittade jag ett fantastiskt kantarellhav!!! Gula stora vackra kantareller!
I kväll skall jag göra god paj med Västerbottensost och kantareller!
Men först kommer Katarina för att träna tillsammans med Janne. Red måste ju också slipas....och Katarina har också anmält till prov, så här gäller att ligga i!

No comments:

Post a Comment