Followers

Friday, March 19, 2010

Will och hans ungar

Jag har ju fått för mig att han lämnar så mycket hanhundar i sina kullar.
Det liksom bara känns så på nåt vis

Och när jag kollar avelsdata så har han förvisso övervikt på hanar också.Med en valp, 25 hanar och 24 tikar har han producerat.
Fast nu med Teal's kull tippar vi över till grabbarnas förmån lite mer rejält.
Fast det gör inget. Jag är ju killtokig :-)

Vad bra valpningsvällingen är! Jag har gett samma välling till valpande tik och första två tre dagarna efter valpning i alla år. Jag gör en variant på Hammarlunds Valpningsvälling med Maizena, äggula, druvsocker, salt och extra kalk. Perfekt för trötta digivande morsor med lite upprörda magar. Jag menar, Actiiiiivia är ju lite dyrt, och svårt för Teal att öppna förpackningen också eftersom hon inte har några tummar. ;-)

I dag kommer Malin ner hit till mig för att hälsa på. Jag vet inte just hur mycket glädje hon kommer att ha av mig, jag har sovit dåligt hela veckan, i förrgår natt var jag vaken med Teal hela natten, i går valpade vi hela dagen och i natt låg jag på klinkergolvet brevid Teal hela natten. Sammanlagd sömn två timmar. Om jag sluddrar eller säger underliga saker i telefonen, be mig bara vänligt men bestämt att gå och lägga mig. :-)

No comments:

Post a Comment