Followers

Wednesday, March 24, 2010

Valparnas namn - fåglar

Teal är ju uppkallad efter fågeln Teal ( kricka eller årta ) så vi har bestämt att fortsätta på den tråden!
Nio små knattar skall heta något av dessa namn. De som är fet-textade är de som redan valda. Ni andra som önskar nåt speciellt kan maila!

Skylark
Woodlark
Black Kite
Jack Snipe
Black Tern
Little Owl
sparrowhawk
Kingfisher
Kestrel



Alla jättemagottarna trynar i sin låda, nybäddat och rent och snyggt. Alla knattarna har klippt varenda klo och sugit ur varenda tutte.Nu power nap!

7 comments:

  1. Hej
    Jag har för mig att teal betyder kricka men jag kan ha fel. Någon som vet?
    MVH Gustav

    ReplyDelete
  2. Kricka är det nog också, Blue Wing Teal är en årta tror jag mig veta.
    Anas crecka är krickan och anas discors är årtan!

    ReplyDelete
  3. Om jag skulle ha köpt en skulle jag nog velat ha Sparrowhawk eller Redpoll. Tror jag! Att välja namn till valpar måste ju vara något av det mest ångestfyllda man kan göra.. Snacka om beslutsångest!

    Jag är dock fruktansvärt avis på dig eftersom att du får gulla med valpar varje dag! Kan dock tänka mig att jag hade varit trött på det i sin situation.. :P Vet själv, på härkila hade de 3 kullar, 2 jämtekullar med 7 resp 14 valpar och en dreverkull med 6 valpar. Första dagen kallade vi dem gullungar, resterande 3 veckor och 6 dagar hette de terrorister.

    ReplyDelete
  4. Sanna och Rut, kom hit snart och hälsa på oss!!!!!

    ReplyDelete
  5. Anonymous4:11 AM

    What fun names for the dogs. I wonder if you will have bird names again when I get my puppy from you? I have already decided on her name Merle which means `The Blackbird´ as I imagine her `flying` out to retrieve.. :-)
    Jennifer

    ReplyDelete
  6. Min förra münsteländer kallade jag Tess men jag visste ju vad hon hette!(Den ända bra låten av Peter Lemarc) Källebrogårdens Lucky var hennes riktiga namn. Min första labbe hette Rainstones Yellow Wild Virginia det är ju inget man ropar i skogen direkt.
    MVH Gustav

    ReplyDelete
  7. Anonymous3:46 AM

    sparrowhawk är en favorit, vill också ha en fågelhund :)

    kram camilla (nissematte)

    ReplyDelete