Followers

Thursday, January 31, 2008

Äventyret i går

I går blev allt svart. Bokstavligen. Jag skulle snedda över ett kalhygge nere vid Singoallas grottor när marken under mig försvann och jag föll rätt ner i ett hål. Det var riktigt otäckt, och det tog en stund att komma på att jag faktiskt var oskadd och samla i hop sig tillräckligt för att försöka ta sig upp ur hålet.Högerarmen och benet fick en ordentlig smäll och i dag är jag helt mörbultad.
Jannes hundar struntade helt i min situation och lekte för fullt på hygget medan Skipper och Will bekymrat följde mina försök att komma upp ur hålet.Will drog och bet i kragen på tweed-jackan.Jag tror att han ville hjälpa mig upp.Janne tror att han blev stressad och fick fnatt.
Jag föredrar min version förstås!
I dag är hela högersidan öm och ond, så nu skall jag mysa i soffan med en kopp the och det rykande färska exet av Shooting Times.

6 comments:

  1. Anonymous2:57 PM

    Will är duktig han! :) Krya på dig!

    ReplyDelete
  2. Usch, vilken historia...

    Tur att du inte har brutit dig:)

    Dessutom tror jag mer på din teori om Wills handlande än på Jannes teori...

    Krya på dig

    //Caroline

    ReplyDelete
  3. Anonymous6:25 AM

    Stackars dig, nu tycker jag att Janne skall pyssla om dig ordentligt.
    Men det var tur att du ingenting bröt.
    Krameling
    /Carola

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:29 AM

    Vilken tur att du inte blev allvarligt skadad så du blev kvar där i hålet utan kunde ta dig upp själv. Tur att du fick hjälp av Will.

    Sköt om dig nu

    Hälsningar

    Tove

    ReplyDelete
  5. Anonymous12:09 PM

    Faktiskt var det LÄSKIGT. Jag föll ner till brösthöjd. Skriver det lite humoristiskt men fy vad läbbigt det var!
    Tack Tove och andra. Maken lärde mig: gå aldig på hyggen, det ÄR farligt!!

    ReplyDelete
  6. Anonymous4:23 PM

    Å fy fasen! Stackars dig, och så väl att du inte blev skadad! Usch, det verkar farligt där nere i Småland! Och Will som försökte hjälpa dig upp - Super-Will!

    Krya-på-dig-kramar från mig och Marcos

    /Ronnie

    ReplyDelete