Followers

Thursday, January 10, 2008

Regn regn regn

Tur att man fick en kvart sol på sig i går, i dag är det nämligen regn regn och sen kommer det en skur.
Promenaden med hundarna var ingen större njutning förstås och nu sitter jag och förebereder mitt deltagande vid flatklubbens uppfödarkonferens om en månad.
Packning står förstås också på schemat, i morgon åker vi igen! Prov på lördag och barndop i Tyskland på söndag. Vi blir gudföräldrar till lilla Ira! Hon är en riktig liten Prinsessa förstås!

Träffade Anders Johansson i går på slyngeljakten. Han har en liten Skipper-Raven dotter som kallas Tikki. Hon låter som en hejjig tjej med mycket fart och "go" i sig. Anders berättar att hon busar mycket med Spero och lever loppan mest hela tiden. Hon skall dock snart börja bli lite mer städad och ordning på, och så skall vuxengrejer som röntgen och annat trams genomföras :-)

Anders låter förtjust i sin lilla loppa, och det känns roligt!

4 comments:

  1. Anonymous11:22 PM

    Läste idag i tidningen att Lund hade ÅTTA (8) timmars solljus under hela december. Vilket gör Lund till en av Sveriges ljusfattigaste platser.....
    HA - DET slår ni inte där uppe i mörka Småland :-))

    /minusmatten med solabstinens

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:42 AM

    Du får ta med eget paraply till Örebro, jag var tyvärr sen med min anmälan. Du lär väl har ett par stycken att välja på - som bor i regniga Småland :-)

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:09 AM

    Läs ovan, Minusmatten! Vad gnäller du om??????
    Åtta timmar är MYCKET!!!

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:50 AM

    Hmmm.... OK jag ger mig.... 20 min ÄR mindre än 8 timmar... Man kan ju tro vi bor på nordpolen ju!!

    Tur vi fick lite sol på Windsor i alla fall :-)

    ReplyDelete