Followers

Wednesday, January 02, 2008

Att träna Will


Jag tränar Will en hel del just nu. I går körde vi bort till ett ställe där man kan träna över två fårstängsel. Vi körde markeringar och lite blinda. Jag var nöjd på det stora hela, även om det hela tiden finns saker att fila på.
I dag tänkte jag köra ut och lägga ganska trånga öar med tennisbollar för att få flytta runt honom lite med pipa och tecken. Jag har dragit ner de långa avstånden betydligt och tränar mer presiscion på kortare håll. Varvar detta med ganska långa memory marks för att behålla trycket i linjen från A till B. Vill inte ha svajande och låg näsa på vägen ut eftersom det tappar för mycket klipp i steg och snabbhet, för att inte tala om distinktion. Men träna med bollar är en sak, på riktigt är det en helt annan femma förstås. Men vi börjar definitivt lära känna varandra nu; och ju mer jag lär känna honom, desto mer tycker jag om honom!

2 comments:

  1. Anonymous3:38 AM

    God fortsättning på det nya året!
    Vilka roliga projekt inför nya året!
    Kram Mia

    ReplyDelete
  2. Anonymous7:51 AM

    Kul att läsa lite om hur du tränar. Det är inspirerande.

    ReplyDelete