Followers

Wednesday, November 12, 2008

Flyttar upp det här inlägget från oktober månad - aktuellt nu eller hur?

Funderar på vad Janne berättade häromdagen. Av alla anmälningar om ärekränkning och personangrepp på nätet ( nätmobbning ) är hundfolket väldigt välrepresenterade fick han veta på ett möte han var alldeles härförleden. Varför är klimatet sådant? Kollade på några forum, och nog blir man betryckt av alla arga inlägg, personliga påhopp och otrevliga meningsutbyten? Vad är det med vårt gemensamma intresse för hunden som lockar fram allt sånt? Oftast är inläggen anonyma såklart, bakom anonymiteten gör man sig av med allsköns irritation och uppdämd ilska. Det verkar som om man avsiktligt misstolkar, vantolkar och vulgärtolkar andras frågor eller uppfattningar för att få en chans att bli Kung på Nätet.Och konflikter man undviker IRL blir till rena tuppfajter i Cyberspace. Martin Deeley sa en gång; Good dogs fetch us good friends. I den bästa av världar borde det vara så. För vi gillar ju det vi ägnar vår fritid åt; hundarna.

Det anonyma inlägget på min blogg från gårdagen får stå kvar som ett exempel på hur det kan se ut. Men fortsättningsvis kommer jag att plocka bort anonyma korkade inlägg. Min blogg har varit helt förskonad från påhopp och jag hoppas och tror att det fortsätter så.

2 comments:

  1. Anonymous11:13 PM

    Jag hoppas att du utvecklat en förmåga att låta sådan skit rinna av dig. Det känns ju lite märkligt att just du skulle få ett påhopp ang flattar när jag känner till ditt engagemang i tex Ninas flat eftersom han är en BRA HUND (Nina är ju också trevlig såklart;-)
    Sånt här säger ju mer om den som skriver än det gör om dig. Mvh/Maria Bring

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:36 AM

    Jävla skit! Att folk bara orkar att hålla på, dom måste ha ett taskigt liv på det ena eller andra sättet!
    Ser fram emot att träffa dig med mina FLATTAR i januari!
    Kram/Bittan & Gänget

    ReplyDelete