Followers

Thursday, March 13, 2008

Smått och gott

I går kväll körde vi ut till Asa herrgård för att titta på marker för vårprovet. Underbara marker där vi också kommer att ha kurs i vår.
Passade på att fråga Emma på Asa vilka får jag skall ha i min hage på Björkåsen. Gotlandsfår, blev svaret, de tål magert bete och jag kan ha en tacka med lamm per tre hektar. Tre tackor med lamm skall alltså räcka för att hålla hägnet öppet.
Jag frågade lite hoppfullt om hon visste något om höns också, men det var inte riktigt hennes specialområde.

I dag efter morgonrundan kom Göran och Eva med Skippers dotter Bettan, från andra parningen med Raven. Hon är en underbar hund! Så otroligt snabb, fokuserad och stilfull! En fröjd för ögat helt enkelt.Det är inte alltid lätt att ha en så snabb hund med mega jaktlust, men på det hela taget ser det mycket bra ut.Med allt tryck hon har är hon helt tyst,och vill gärna samarbeta.
Hoppas att Eva skickar några bra bilder på henne till Bettans sida.

Fick långt mail från Sue i England och det är inte utan att jag längtar dit...

Nu måste jag ägna tid åt förberedelser för WT-domarutbildningen jag lovat att hålla för SSRK/smålands räkning på lördag!

No comments:

Post a Comment