Followers

Thursday, March 13, 2008

Flytt

Nu måste vi börja packa ner vårt hem igen. SUCK. Flytta är faktiskt något av det absolut värsta jag vet, har gjort det så många gånger.
Det positiva är Utrensningen.Den här gången skall MYCKET hamna på tippen, och jag har lovat mig att de tre flyttkartongerna som aldrig packades upp i flyttlasset från Ekerö till Lammhult, eller från Lammhult hit ska nu direkt till tippen "utan att passera gå" som det står i Monopol-spelet.

Jag läser inredningsblaskor på löpande band och velar just nu i spis-valet. Hittade en Cordon Bleu som var bara helt rätt för mitt "inre kök"...Många beslut att fatta just nu...Maken tycker att fyrhjuling är högre prioriterat än köket, men jag ignorerar alla offerter på fyrhjulingar och tittar i Country Homes Special Kitchen Edition i stället.

Annars väntar jag ivrigt varje dag på att få besked från Roger om Simons tik som är först ut att valpa! Sedan kommer Ruby en vecka senare. Keith och Tina velar fortfarande i vad vi får från Quest, det blir en gul hane eller en gul tik.Jag som ville ta in två..

Nån som vet var man kan köpa Sussex höns?

3 comments:

  1. Anonymous1:34 AM

    Birgitta, du måste ringa direkt när du får besked från England. 14:e idag vet du!!?!?! Så här nära har det aldrig varit *fniss*
    Jag är inte på mailen i helgen.
    Trevlig helg!!
    Kramiz

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:57 AM

    Om du får en labbe över är det bara att höra av dig! :D

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:12 AM

    Annonser med "udda" hönsraser brukar finnas i tidningen land. Där brukar det även finnas adresser till olika föreningar som sysslar med att bevara ovanliga raser. Lästips för anglofiler Country Living (British addition) Där kan man läsa om alla brittiska lantraser, inredning, jakt ja kort sagt lite allt möjligt. Ha d/Maria

    ReplyDelete