Followers

Sunday, February 24, 2008

Några bra citat.....

~Det finns inget problem med tonåringar som inte kan förvärras av att man resonerar med dem~
Okänd upphovsman


~Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt~

Voltaire

~Det samlas inte damm på den som är ute i blåsväder~
Magnus von Platen

~Ibland tror jag att Gud överskattade sin förmåga när han skapade människan~
Oscar Wilde


~Var på din vakt mot profeter och sådana som är beredda att dö för sanningen, för i regel tvingar de många i döden tillsammans med dem, ofta före dem och ibland istället för dem~
Umberto Eco


~Vad kan man förvänta sig av en dag som börjar med att man måste stiga upp?~
Wendy R Ellner


~Det enda sättet att förbli vid god hälsa är att äta det man inte vill ha, dricka det man inte tycker om och göra det man inte tycker är roligt~
Mark Twain


~Man bör böja sig i stoftet när man har begått ett fel-men man bör inte bli kvar där~
F R de Chateaubriand


~I går kväll smidde jag tusen planer-i morse gjorde jag som vanligt~
Konfucius


~Jag tänkte köpa boken "Positivt tänkande", men så tänkte jag: - Vad i helvete ska det tjäna till?~

Ronnie Shakes



~Jag har haft mer besvär med mig själv än med någon annan människa jag någonsin träffat~

D L Moody


~Ofta tycker man att det var synd att Noa och hans gäng inte missade båten~
Mark Twain


~Fäst aldrig någonting på papper, min gosse, och lita aldrig på en man med en liten svart mustasch~

P G Woodehouse


~Egen framgång är bäst-men andras olyckor är inte heller att förakta~
Okänd


~Tala i vredesmod och kommer att hålla det bästa tal du någonsin har ångrat~
Winston Churchill

No comments:

Post a Comment