Followers

Sunday, February 10, 2008

Måndag morgon

I helgen var det FRK:s uppfödarkonferens i Kilsbergen utanför Örebro.Kurt Blixt talade MH och funktionsbeskrivning, jag talade jakt och Lena Hägglund och Hans Rosenberg pratade exteriör.Det var väldigt trevligt att träffa gamla vänner sedan flat-åren, och dessutom konstaterade jag att åren gått, jag kände kanske igen hälften av de som var där, resten är nya förmågor och ansikten.
Kurt Blixt var en intressant bekantskap och hans föredrag var intressant att lyssna på.
Mentala frågor är viktiga och intressanta. Jag tycker att det skall bli spännande att ta del av förslaget till funktionsbeskrivning som Kurt Blixt mfl skall ta fram till SSRK HS att gälla alla raser spaniel och retriever.

Hemkommen i går eftermiddag tog Janne och jag bilen ut och lade ut trixiga dirigeringar från bilen. Sedan körde vi Grynet och Will! Dom var kanonduktiga, men Will var ganska "på", han var så glad att jag kom hem, och så laddad! Han skötte sig prickfritt i allafall!
Veckan nu består av träning och förebredelser för Finlandsresan på torsdag. Jättespännande skall det bli!

No comments:

Post a Comment