Followers

Friday, November 06, 2009

A-provet i Södra avdelningen

I går dömde jag ett A-prov i Södra avdelningen, och den 1.11 dömde jag ju i Uppsala-trakten.
I går hade vi besök av tre utländska gäster som startade, två danskar och en norrman.
Tio hundar startade, jag och Anders Carlsson dömde.
Tre hundar prisbelönades, Jan Lorentsen med sin fina tik DKJCH Trompeterbakkens Dina vann provet med första pris.Två andrapris delades ut, Charlotte Rasmussen med DKJCH Lucky Labrador's Citrus Piper och norska Erling Skotners tik, vars namn jag inte har *skäms*.
Tyvärr ingen svensk hund till pris!

2 comments:

  1. Drakeshead Octavia tror jag det var...

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:42 AM

    Hej!

    Vad synd att vi inte viste att du var så nära oss!!!!
    Vi hade gärna kommit för att säga hej, kanske nästa gång då....
    Hoppas kristallerna har trillat rätt så du mår bättre!

    Nu är pappren inskickade för att Isa ska få börja sin utbildning till försvarsmaktshund!

    kram Lucy och Isa

    ReplyDelete