Followers

Saturday, November 07, 2009

I går pratade jag med min mentor

I går ringde Roger för att höra hur det gått på de två proven jag dömt.Vi diskuterade bedömningar generellt, det är så bra med en riktigt duktig mentor.Det behövs för att utvecklas - och bättre vill man ju hela tiden bli.
Som Graham Roberts en gång sa till mig; det skall vara en rättighet som startande att känna respekt för domarens kompetens, helst skall hon/han ha fört fram tre,fyra GBFTCH innan hon/han blir domare.
Det behöver inte påpekas att det skall vara inom just trials man skall ha haft sina framgångar.WT räknas liksom inte..
Och långt i från alla blir panel A judge.Allt är dock inte guld och grönt i UK med domarsystemet, det finns nepotism och broderskapspolitik där också.
Och åttio-åriga domare som inte startat hund själva sedan Hedenhös tid.
Men erfarenheten som startande tummar man inte på.
Roger och jag skall döma tillsammans i januari - tidigare har vi dömt WT tillsammans, nu blir det ett trial.Roger är panel A judge och jag får gå som non panel.
Jag hoppas lämna Sverige runt nyåret och räknar med att vara borta fyra veckor.Tar, Hope, Teal och Will skall vara där med mig under hela perioden, Janne skall såklart också vara med, men inte lika länge.
Jag längtar redan!
Nån som vill hälsa på mig?
Min kompis Ruth Hochstätter från Österrike kommer ett par veckor för att träna med mig - det skall bli fantastiskt kul!Vi skall dela boende och ha det underbart bra såklart!

4 comments:

  1. Anonymous1:26 AM

    Jag säger bara........
    Suck...vad är en bal på slottet...?
    ;O)

    //Lucy

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:53 PM

    Vem vill inte hälsa på dig??!! Njut!!!!

    Kramar från Josse

    ReplyDelete
  3. Jag kanske kommer förbi...
    Skall du bo hos Graham? ;-)

    Kram!

    ReplyDelete
  4. Nope, jag ska bo i Wales och bli upprumpad av Roger P varje dag för alla misstag jag gör ;-) Roger springer över ängen med flaxande armar i full fart - what the f... are you doing?????
    Well, what doesn't kill you makes you stronger :-)

    ReplyDelete