Followers

Tuesday, September 08, 2009

I dag andjakt här hemma!

I går röntgade jag fyra hundar; Teal ( som måste röntgas om i Sverige även om hon är scorad i UK ), Hope, Fine och Katie. Nu väntar vi på svar... Samma plåga varje gång.Och så billigt som det är också.............4800 kr fattigare blev jag, plus 1000 kronor till SKK för avläsningen.SUCK!
Jag kör upp till Västra Djursjukhuset i Göteborg för att få det gjort, dom har en alldeles fantastiskt duktig röntgenassistent där som heter Ia. Att lägga hundar på bord är nämligen en konst - och i den konsten är hon Mästare!

I går på E6an - blev jag omkörd av en minibuss - i den körde en vinkande Tonie Hardegård! Labmobilen blir igenkänd :-)

Nåväl, i dag blir det första jakten här hemma - den är alltid spännande och lite nervös - hur ska det gå, blir det bra, går allt enligt planerna?

Ha en alldeles fantastisk dag!

5 comments:

  1. Vi håller tummarna för resultaten. Ha det så trevlig idag!

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:20 PM

    Håller tummarna för bra röntgenresultat!! Lycka till på dagens jakt!

    Kram Camilla Ährlund

    ReplyDelete
  3. Vi håller tummarna för resultaten och önskar er en lyckad jaktdag!
    KRAM

    ReplyDelete
  4. Anonymous6:48 AM

    Håller tummarna för rtg resultaten är bra!

    kram kathy

    ReplyDelete
  5. Va fasen, var du i Göteborg igår?! Och inte kom du och hälsade på, nänä..
    Västra Djursjukhusets personal är riktigt bra, där finns min "husveterinär" sedan 7 år. Håller också tummarna för att det blir bra resultat!
    Snart väntar en nervös väntan även för mig - har bokat tid för "massröntgen" av Alfas kull - 7 av 9 syskon - den 15 oktober.
    Många kramar!

    ReplyDelete