Followers

Friday, September 18, 2009

Goa samtal och händelser

Jag pratade med Susanne i dag, ägare till Truls. Hon hade varit på jakt med Trulle, och han skötte sig så bra! Jag kunde riktigt höra hur glad och stolt hon är över sin Truls, som sliter hårt och inte ger upp i de tunga vassarna.
Tina var här i onsdags med sina hundar på vår fina jakt.
Det var en härlig dag med riktigt fin fågel, och hon hade en kanondag med Fokus.
Det är härligt att ta del av hur glada ni är över era hundars arbete "på riktigt"!
Lucy ringde i dag, hennes lilla pärla sköter sig bara fint!
Signe mailar och skickar fina bilder på Nisse.Henrik sms:ar nästan varje dag - han tränar sin Drive och delar med sig av vad de gör!
Jag blir glad för varenda en av er som hör av sig!
Glädjeämnen i hunderiet!

2 comments:

  1. Anonymous12:17 AM

    Ja, då mäste väl även jag förtälja att lilla Vide tog ett sök i går med vilt. Terrängen var i högt gräs, han hade inte sett när jag lade ut viltet. Han plockade lätt in 5 av 6, för jag stannade där. Perfekta avlämningar, snabbt in,samt snabba upptag fast det fanns 2 stora måsar, bra va?

    ReplyDelete
  2. Ros-Marie12:23 AM

    Jag glömde ju att skriva att han fick sin del av passivitetsträning också, han satt fint vid mins sida och såg på när Sanna och engelsmannen kämpade.

    ReplyDelete