Followers

Sunday, October 04, 2009

Tranekaer Langeland två dagar

Sitter hemma hos Thomas och Iben och summerar två hærliga dagar på Tranekær. Det ær fantastiskt vackra omgivningar, underbar natur och fina fåglar.
Att kunna træna sin hund på "riktigt" ær nødvændigt och något alldeles extra i upplevelsevæg. Jag rekommenderar det varmt før de som har intresse av A-prov.Vi har gått øver markavsnitt, Janne med duktiga Skye, och vi ute på linje.Hundarna har klarat det mycket bra, och jag ær kanon-nøjd med Will som skøtt sig alldeles strålande.Dels fick jag anledning att peta till lite fotgående och positionerande ( flyttar ett par steg framåt før att se bættre, ibland helt ok, ibland något jag vill korrigera)men i øvrigt gick han fantastiskt bra. Han avslutade i dag med en fågel man bara kan drømma om att få på ett prov, och som han gjorde det!
En apport att stoppa i minnet før någon dag nær det inte alls kænns bra!
Om Skye skøtte sig bra så gjorde inte Jock det dærhemma. Malin har passat hundarna och i dag kom føljande SMS: "Så dær ja....nu har spanielskrællet lært sig att klættra ut ur sin box också"
Hmm.. tusen tack Malin før att Du hjælper oss dær hemma!
Vi hyrde ett vældigt fint hus næstan ænda uppe i Lohals, vældigt vackert och trivsamt. Skønt med egen stuga dær man kan rå sig sjælv med mat, tvsoffa och thekokning.Janne sov från fem i går eftermiddag till morgonen, han har nog en influensa i vardande, och f-n vet om jag kan klara mig...Men han har i alla fall klarat de två dagarna bra ændå!
Nu tillbringar jag måndag och tisdag hos Thomas och Iben, Tar skall få træning och tid av mig, sen ær det prov på onsdag!
Jag skall sætta in bilder så att ni kan se sjælva från helgen som gick - vi planerar fler såna hær resor om ni ær sugna på riktigt bra træning!

Sist men inte minst GRATTIS Karin Wallander till sista ettan i EKL med Carmal's Forever H of Meadowlark! Så himla duktigt - en etta i økl med dottern i måndags, nu sista ettan i ekl med mamman Tissla! Så jækla imponernade!GRATTIS också Maria Cedersmyg med Will's fru Doris , som klarat praktiskt prov i dag efter en lyckad sæsong med två ekl ettor!
Återkommer i morgon!

3 comments:

  1. Tack Birgitta och Janne, det värmer att få så fina ord!

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:53 PM

    Låter som underbara dagar i DK.
    Efter att skjälv har gått kurs i Dk, så är jag impad av hur ni orkar med språket ;))!!!
    kram Cilla

    ReplyDelete
  3. cool articles!

    ----------------------------------

    Блог дизайнера

    ReplyDelete