Followers

Saturday, October 17, 2009

RM

Platt fall kan man väl säga att det blev! Vi åkte ut på första apporten - en fågel i ett dike jag inte varken såg eller visste om från där vi stod gjorde RM väldigt kort för oss! Från publikplats syntes området helt annorlunda, och man kan väl säga att jag knöt näven i byxfickan när jag insåg hur marken såg ut och hur jag skulle kunnat fört honom i stället - men that's trialling....
Många föll hårt, och snabbt decimerades listan med startande.
Den plats vår grupp startade på var en otäck plats med gammalt rostigt metallskrot i marken, vilket blev förödande för Tomas Söderströms Hillus Drake, som skar sig så illa att dagen slutade på Strömsholm. Vi hoppas att inte hela säsongen är förstörd! Rapporten sa det viktigaste, inga senskador eller nervskador. Änglavakt kan man kalla det.
I dag finalen på Sundsta, men vi fick inte komma och titta på grund av den begränsade mängden publik.
Lycka till ni som drog en finalplats!

4 comments:

  1. Usch vad obehagligt med vassa saker i provmarken!

    Vi hejjade på pappa Will såklart men ibland har man otur, så är det bara. LM nästa?

    Hälsningar Häxa + vidhängande matte och flock.

    ReplyDelete
  2. Christine1:27 AM

    Å nei hvilken utur! JEG vet hvordan det er å stå der alldeles hjelpesløs, men jeg tror alltid at dette bare hender MEG.Heldigvis hender det ikke så ofte DEG Birgitta ;-)

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:54 AM

    Attans så synd!
    På mammas hemsida finns några nya bilder jag har tagit på Vide.

    Kramar Sanna

    ReplyDelete
  4. ja du Birgitta, inte kul att åka ut direkt på att man inte upptäckt fågeln i diket och sedan att det var skrot i markerna. Men sådant händer. Men jag vet att Will är duktig så man får borsta bort detta och ta nya tag. Pixie och Akita mår prima och växer som bara den. I helgen har hon varit med mig på instruktörsutbildning som vi haft i Ånge och hon har skött sig jättebra. Hon har varit piggats av alla hundar och har slagit sig till ro bättre än de vuxna hundarna.
    Må så gott båda två så hörs vi.
    Krama om Will från mig.
    Tove

    ReplyDelete