Followers

Wednesday, March 25, 2009

Nya planer

Jag har ju velat få se vad Will kan lämna tillsammans med Skipper's linjer. Förra året parades därför Tassa med Will, men gick tom. Nu parade vi Peppar med Will, men tyvärr var två valpar dödfödda, och en hanvalp dog efter några dagar. Kvar blev alltså en mycket liten kull på tre valpar. Jag har därför bestämt att para Skipper med Will när hon nu snart löper.Skipper har därför besökt veterinären Eva Gustafsson i Ljungby som förklarade Skipper att vara i utmärkt kondition, så nu inväntar vi löp. Jag vill ha en egen kull efter min Will att följa!

Tina och Fokus tränade i går - så jätteduktiga var dom och trevligt att se på!
Blue och Tar tränades också; och se det går framåt varje dag!I går tränade dom på sök, och nu börjar poletten trilla ner!
Det är kul att titta på de unga hundarna och följa hur de efter hand fattar galoppen!

2 comments:

  1. We will keep our fingers crossed, that Skipper will get a nice litter with Will! They will make a nice couple:-)

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:57 AM

    Hmmm, det här var ju en intressant idé... Nu kommer jag ligga sömnlös några nätter och fundera. Hoppas på en fin kull!

    Vår äldste münsterländer blev förresten pappa för första gången idag. Och vi ska ABSOLUT inte ha en av de valparna. (Bäst att inte åka och se på dem överhuvudtaget)

    Kram Signe

    ReplyDelete