Followers

Monday, December 17, 2007

Efter helgen

I dag lugnt och skönt. Helgen har bestått av ungdomar (= jättekul ) och träning av hundar. Susanne och Truls kom och visade upp sina färdigheter. Truls visade också upp ett synnerligen gott minne. Han mindes mig TYDLIGT från förra gången Truls var här. Då var Truls helt enkelt Gräslig, och han fick smaka på en Upprumpning a la Birgitta.
Nu hoppade han frejdigt på unghanars vis ur bilen med kavat uppsyn tills han hörde min ljuva stämma; nämen HEJ Truls! Hans nyss så kavata, för att inte säga Sprättiga uppsyn förbyttes omedelbart till en mer timid hållning.
Slokande labradorgossar är riktigt fina tycker jag :-)
Truls apporterade och lyssnade och lydde som ett riktigt praktexemplar kan man säga. Då och då sneglade han ängsligt åt mitt håll, som för att försäkra sig om att allt var rätt och riktigt. Klok hund den där Truls.Och så duktig, fram för allt! :-))

I går träning i Eriksmåla-trakten hela dagen, jätteroligt hade vi!

Will går kanon just nu, en fröjd att träna honom är det!

Dagens missräkning; Parkerar för att köpa mer tennisbollar till Will. När jag låser bilen kommer en Ursnygg polisman och går på parkeringen. Han söker ögonkontakt med mig och ler charmigt.
Smickrad ler jag tillbaka på ett lite generat vis. Hej - säger den Uniformerade och Ursnygge. Hej - säger jag tillbaka med med lite larvig röst. "Kan jag få se på körkortet?" säger han sedan. Och sen fick jag blåsa. Alltså, sen upptäckte jag att det var flera poliser som gick runt där och gjorde flygande nykterhetskontroller. Jag som trodde att det var min charmerande uppsyn som gjorde att han tog kontakt. SUCK. Janne tyckte att det var jätteroligt. SUCK.

1 comment: