Followers

Monday, August 20, 2007

Mail från Tom Pettersen och Birk

EK prøven i går startet med en walk up med seks hunder på linje, hvor to hunder var under bedømning til enhver tid. En skytter og kaster på hver side. Dette var nytt for Birk, og det tok litt tid før han skjønte hvor apportene falt. Dette førte til at han og jeg missade den første markeringen, og jeg dirigerte han til litt feil område... :( Vi gav opp den apporten, men når man skulle hente den fant man den ikke og hele markingen ble annulert! Snakker om tur!! Men etter dette var det kanon bra!! Birk fatta hva som foregikk, og han imponerte selv meg. Jeg trodde ikke han kunne markere å de avstander som vi fikk. Han prikka de to neste markeringene! Fikk også en del dirigeringer, og på det er han jettebra! Han er veldig styrbar. Så var det en drive på ettermiddagen med påfølgende dirigeringer og søk, og da gjorde han en kjempejobb! Og han avslutter i like stor fart som han starter med. Og farten er god! :-) Men han er jo fortsatt ung, så jeg tenker ta det litt lugnt nå utover høsten. Han har vært helt tyst i jaktsammenheng til nå, men jeg er redd for å stresse ham opp slik at jeg kan få lyd..Skal bare stille på NM først, om to uker! :) HilsenTom

No comments:

Post a Comment