Followers

Wednesday, August 29, 2007

Jakt i Vegby


I går hade vi en trevlig dag här hemma.Vi hade vår första egna andjakt för säsongen. Det gick bra, och vi hade en suverän jakt. 100 änder prick fälldes, och vi både sköt och förde hund. Jag hade Will med mig, han är en underbar hund att jaga över. Fast, lugn och koncentrerad sitter han brevid mig och markerar allt som trillar. Han jagar helt suveränt i marken, med en underbar stil och "tail action". Han är en riktig viltfinnare och ligger i perfekt på skadat vilt.Han är så fin!!
Skipper lånade jag ut till Katarina, vars hundar fick vara kvar i stan och hosta ( kennelhosta ). Skipper skötte sig faktiskt riktigt bra, annars kan hon uppträda rätt svinaktigt om någon annan ( min man ) försöker föra henne. Hon brukar då ignorera alla försök till påverkan, som det heter när man vill få "tokjävla ur hand" att låta bättre. I går bestämde hon sig dock för att låta sin nåd lysa över Katarina och funkade alldeles utmärkt. Katarina hävdar att hon vaknade med ett leende på läpparna i morse :-)

Foton från jakten kommer i kväll!

Planerar nu kurser och träningar i Olsfors i september. Kolla på http://www.flatterhaft.se/ om någon dag så ligger infon där.

1 comment:

  1. Anonymous1:57 AM

    Härlig grabb den där Will :-))
    hälsar Minusmatten

    ps Heja Skipper! Du vet hur du ska föra dig, hihi!! Jag kör också sådana takter när nån annan lånar mig på jakt, hmmmmm.... //MiNuS

    ReplyDelete