Followers

Monday, August 20, 2007

Hej Birgitta och Janne!


Jag vill börja med att tacka er för att jag fick köpa Truls. Vilken underbar hund! Poletten har nu trillat ner och han har utvecklats mycket den senaste månaden. I helgen har vi tränat både lördag och söndag. I lördags åkte vi upp till Anders & Miriam och tränade tillsammans med dem och jag passade på att köra sök med Truls för första gången vilket gick bra. Han sökte i lagom fart genom snår och högt gräs. Han stannade till då och då och tittade på mig och började sedan söka igen. Jag passade även på att köra linjetag över hinder när ett stengärde fanns i terrängen (vi har ju inte så många nere hos oss). Inga problem sa Truls. Avslutningsvis även några markeringar på andra sidan stengärdret. Han ligger kvar bra och jobbar i nedslagsområdet.

Igår åkte vi till Saxtorp och tränade. Började med att skicka ut Truls på sök. Efter att han fått hämta två apporter så fick Pussel en markering. Sen skickade jag ut Truls igen. Efter ytterligare två apporter så fick han en markering i det höga gräset intill. Sen skickade Annika Pussel på linjetag och fick Truls sitta och titta på. Skickade sen Truls till samma område och det gick bra. Vi har ju hittills endas kört synliga linjetag. Jag är väldigt nöjd med helgens träningar.

Kram Susanne
Det är så kul att höra av er! Detta är Astis bror ( se nedan )mail från Pia

1 comment:

  1. Det är fler där poletten trillat ner! Ken var kurshund igår och gick fot, var passiv samt hämtade linjetag med den äran!! Lugn vid sidan, tyst och snabba apporteringar. Han satt till och med still när den andra hunden gjorde allt för att bjuda upp till lek.

    ReplyDelete