Followers

Saturday, November 24, 2007

South Eastern Golden Retriever Club

FT Novice idag - vi var forsta reserv jag och Skipper. Men tyvarr kom alla, inga aterbud. Will och jag gick aterigen som Official Picking Up i mitten av linjen tillsammans med Steve King, agaren av Knowle Game Farm. Vi pratade och "domde" tillsammans. Steve ar non panel, men Graham sager att han kommer att vara sjalvklar panel-domare, han ar valdigt duktig och kunnig.
Tors man ens andas om att jag i dag sag bedomning som fick en att skammas? En mycket kand lokal handler fick otroligt lang tid pa sig pa bada sina forsta apporter, hunden var dessutom orolig vid sidan, gnallde och hade svart att slappa viltet. Hunden slutade tvaa....
Faktiskt riktigt ledsamt, for det var uppenbart att hunden inte hade en bra dag.
Jag antar att man kan konstatera att aven i detta paradiset finns en orm!
En goldentik vann, men kvaliteten i startfaltet var tyvarr inte bra, och jag som "skuggdomde" hade ingen 1st men hade kunnat satta goldentiken som 2nd. Den var bast av inte sa bra hundar.
I kvall ska vi till the White Hart och ata middag, sedan tidigt i sang.I morgon ska jag halsa pa Diana Harrison pa morgonen innan jag kor till Carmarthen i Wales for att stanna hos Roger och Joanna i fem dagar. Walk up traning och traning med Roger i allmanhet star pa programmet.Roger bjuder generost pa walk up dagar under sex bossor!

No comments:

Post a Comment