Followers

Tuesday, August 18, 2009

Spanielskrället

Födelsedagspresenten eller Spanielskrället som jag nu döpt om den till är förfärlig. Jag torkar tassavtryck på väggarna!
Nu fattar jag: 1. Hur välartad lille Skye är
2.Vad folk menat när de undrat om inte springrarna är väldigt jobbiga och "på" och om vi verkligen ska ha en till.
Jock har en kroppskontroll utöver det vanliga. Han balanserar på räcken, kastar sig rakt ut i luften från verandaräcket, ( för att precis innan det fria fallets kraschlandning på stenplattorna fångas upp av mig )svingar sig käckt mellan köksstolarna och hoppar jämfota med en spänst som skulle få Stefan Holm att känna sig som en stum gubbe.
Han flyger fram i livet, fjorton veckor gammal.
Jag är bestämd såklart. Lägger ner honom då och då på golvet och håller honom nere en stund. Omedelbart slappnar han av, den lille. Hela kroppen är slapp, avslappnad och go'.Efter en stund släpper jag upp honom. Pjoingggg! Upp å hoppa som en loppa!!!Full fart framåt! Places to go, people to see ropar han åt mig när han rundar en köksbänk i hundratio för att susa ut i trädgården på nya äventyr!

Till er som undrat: pappa är FTCH Tyn-y-Waun Toddy, mamma är open trial Winner Thistlehead Finch of Sodburyvale.

6 comments:

  1. "Jag ÄR ingen sitta-still-spaniel, jag är en SPRINGER-spaniel"

    Hahaha!!! Lycka till med Spanielskrället :-))

    ReplyDelete
  2. Anna-Lena1:04 AM

    Ha, ha =D Lugnande medel - kan det vara något? Låter som att det är dags för ett besök på Björkåsen snart igen - medan huset fortfarande står kvar!

    ReplyDelete
  3. Christine12:32 PM

    du får nok orden på ham Birgitta

    ReplyDelete
  4. Ulrika1:53 PM

    Ha ha ha ha, aj jag får ont i magen av allt skratt! Lycka till med valpen!

    ReplyDelete
  5. Nu har jag sett Jock LIVE, "in action" så att säga. Och jag säger bara två saker - jisses..... fast han är såå söt när han är stilla (dvs fasthållen) :-)

    ReplyDelete
  6. Och jag som trodde att jag har en livlig valp! Din beskrivning är helt i komedi-nobelklass!!

    ReplyDelete