Followers

Saturday, April 04, 2009

Valpträffen Chuck-Tassa

Nu har vi haft vår första lilla valpträff med Tassas och Chuck's valpar. Alla sex kom, och det var så härligt att få se alla på samma gång.
Väldigt lika är dom, mjuka, lättsamma och väldigt uppmärksamma på sina mattar och hussar.
De skötte sig alldeles utmärkt för sina fyra månader på nacken. Alla vet vad de heter, går fint vid sidan i koppel, kommer på inkallningsövningarna och tar fågel.
Vi provade med nyskjuten ( i morse ) skata och kråka, upptinade änder och duvor.
Alla valparna tyckte att det var riktigt trivsamt med vilt. Bra rejäla grepp och fin attityd!
Att sitta tillsammas och prata var heller inget bekymmer, lugna och fina när ingenting händer.
De är väldigt jämna i sin väldigt blygsamma utbildning, precis som jag tycker att valpar skall vara. De är faktiskt babys fortfarande, och jag tror ju inte alls på överdrivna aktiviteter och upplevelser för så här små valpar. De skall växa och mogna i ro och med balans. Att bara äta, växa och sova är nog för en liten valp kombinerat med lugnt och fint relationsbyggande.
Ni har jobbat kanon med era valpar, och jag tackar varmt för att Ni alla ville komma och låta mig se dem. Jarl Andrew körde ända från Sarpsborg med sin Pelle, det är jag väldigt glad för eftersom jag vet att det är långt att köra för en valpträff för fyramånadersvalpar som man naturligtvis inte kan göra så mycket med!
Anna Liljeros med mamma Tassa hälsar och ser fram emot att se er på kennelträffen!

Fortsätt på det lugna fina relationsbyggandet ni redan påbörjat!Bilder kommer senare!

No comments:

Post a Comment