Followers

Monday, December 29, 2008

Årets elfte timma


Går ner genom hagen för att titta till våra får - frostkallt och klart i luften.

Snart skriver 2009 - åren går så förfärligt fort!

2008 har varit ytterligare ett fint år - både i familjen och med hundarna.

Nu planerar vi för 2009 - och ser först fram emot att para Peppar med Will i januari.

Jag ser fram emot att se vad som blir av alla mina ungdomar; Blue, Tar, Red , Fine, Kate och Hope. Hope bor ju inte hemma, men jag ser henne så ofta jag vill.

Alla ungdomarna har hittills bara sett helt lovande ut - starka , sunda hundar med mycket vilja att göra rätt. Härligt tryck men lätta att hantera och leda rätt.

Will skall bara fortsätta sin karriär och jag hoppas att hans valpar skall få en fin och ljus framtid med sina ägare. Hittills är rapporterna ljusa. Tänk på att de fortfarande är små - det är lätt att göra för mycket för snabbt.

Jag hoppas att 2009 bjuder på aktiva intresserade hundmänniskor - hugg i på våra prov och i styrelser. Vi är väldigt många som är intresserade av allehanda aktiviteter - och för få som drar lasset.Fråga din avdelning eller rasklubb om du kan vara till hjälp!


Apropå funkisar! Vi skall snart börja planera VCC - Vegby Challenge Cup på annandag påsk! Boka redan nu!


Kennelträffen blir 13-14 maj - och jag hoppas att ni söker semester så snart som möjligt eftersom det även i år är mitt i veckan.

Behöver ni boende? Plats att ställa husvagn finns, gäststuga finns och vandrarhem finns nära.


Jag och Janne önskar alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!






No comments:

Post a Comment