Followers

Tuesday, December 30, 2008

Bajsfinnarförmåga

Viltfinnarförmåga vet ju alla vad det är - en riktigt bra egenskap hos våra hundar. Jag stoltserar med att ha bajsfinnarförmåga.
Jag scannar hagen och trädgården på jakt efter hundbajs, och jag är suverän! Det finns inte en bajshög jag missar. Det är lite som att leta trattisar, man går i gång när man hittat första skatten.:-)
Jag är Professionellt utrustad med Bajsskopa och Spade, och låter min falkblick svepa över varje kvadratmeter av området.
Man kan alltid hitta lite mer om man pressar sig tillräckligt. Detta är mitt dagliga nöje efter morgonrundan - och efter det är mitt bajsletarbehov stillat tillräckligt för en kopp kaffe.

Det är ingen idé att försöka utmana mig på uppdraget - jag finner alltid mest!
Någon annan med oanade talanger?

2 comments:

  1. Anonymous5:05 AM

    Min mattes talang är bajstramparförmågan, räknas den?

    ReplyDelete
  2. Nej tyvärr har jag inte tillgång till så bajsrika marker, så att jag har kunnat utveckla den talangen ;)

    Gott nytt år förresten :)

    /Sverker

    ReplyDelete