Followers

Wednesday, June 25, 2008

I dag åkte Anne hem till Stockholm




Vi har haft ett par härliga dagar tillsammans med mycket hundprat och träning. Anne hade med sig Stenbury Black Miracle, efter hennes egen SJCH Streamlight's Brave Opal och Tweedshot Misteque, kullsystern till Tony Parnells fina GBFTCH Tweedshot Maximus of Blackharn. Misteque är också kullsyster till Tweedshot Mango, som är mamma till vår lilla Hope. Komplicerat?

Tiken Anne hade med sig kallas Milla, och tränas just nu av Anne för att startas på prov. Hon är en fullkomlig naturbegåvning! Hon har en enorm fart och stil, hoppar stort och naturligt med kraft och mod, är självklar i vatten och helt spontan på vilt.

I augusti skall hon paras med Will, en kombination jag tror blir en riktig hit.

Två väldigt självklara hundar, kraftfulla, tysta med stor samarbetsvilja.

Wills styrka att alltid lyssna och försöka sitt bästa är en av de saker jag skattar högst hos honom.Milla har samma ärliga attityd, en härlig hund med enorm potential!

Jag rekommenderar kullen varmt!

Annes hemsida är under uppbyggnad, men hon nås på mail anne.nerell@telia.com eller stenbury@telia.com

Annars kan man höra av sig till mig också förstås!
P.S Kolla mina nya stängsel, perfekta för hundträning! D.S

1 comment:

  1. Anonymous3:01 PM

    Väldigt avis på stängslet!!!

    ReplyDelete