Followers

Tuesday, May 06, 2008

Vattendirigeringar

Nu kör vi vatten, jag och Will. Jag står iofs mest på land och pekar, och så får han simma åt olika håll. Han gör det här precis lika ambitiöst som han gör allt annat, på stort allvar och alltid Sitt Bästa!

Vi tar en tur med pickupen, Will brevid mig i passagerarsätet. Så kör vi runt Moheda, ner genom vackra Grännaforsa i vårskrud och upp mot Kronobergshed. Då och då kastar vi ut en dummy genom fönstret.
Sedan kör vi till sjön och tränar vatten som sagt. På vägen hem stannar vi på utvalda platser och hämtar upp de utkastade dummiesarna som perfekta linjetagsövningar utan spår! Perfekta memories, eftersom de enda han säkert vet är att vi kastat ut en drös dummiesar, det minnet i sig räcker för att han ska gå som tåget dit jag skickar.
Han är bäst min Will!

Nu ogräsrensning och kaffe.

1 comment: