Followers

Tuesday, May 13, 2008

Små personligheter

Så underbart roligt det är att lära känna våra nya medlemmar i familjen. Hope och Blue är båda två väldigt pigga, glada och naturliga valpar.
Hope är mer "tjejig", helt naturligt, och Blue mer rakt på sakt. Båda är envisa och inte så lätta att avleda från hyss.
Hör här; Blue är väldigt glad att husse byggt en mega-stor sandlåda till honom och Hope (=potatis och lök-landet)som välkomstgest när de flyttade till Sverige.
Därför tillbringar han mycket tid där för att inte såra husses känslor. Han springer full fart Framåt ( jorden sprutar om småtassarna), han tränar Snabba Svängar ( jorden sprutar upp i ögonen på mig som rensar rabtten jämte potatislandet), han tränar Spurt Nedåt ( gräver är väl ett bättre ord, och då får jag inte bara jord i ögonen utan faktiskt också i håret)och han kastar sättpotatisen högt upp i luften ( hmmmm)för att sedan attackera den med tassarna.
Vi har redan erfarenhet av en Pippirull. Att leva med en sån livsglädje är heeelskönt som Baloo skulle ha sagt!Underbart om det håller i sig; uppfinningsrikedom, glädje och humor!
Hope är en liten devil in disguise... Vän, svarta runda ( hmm, klotrunda faktiskt om man tittar noggrant ) ögon, och lite längre ben än Blue. Hon ärtvå veckor äldre. Hon vill väldigt gärna betyga att hon är med mig och tittar i bland förnumstigt på Blue med tjejig suck-uppsyn. Guuud så barnsligt. Så fort jag går in kastar hon sig i rabatterna för att också träna Spurt Nedåt.Jag måste säga att hon är talangfull.
Skall skynda mig att fotografera trädgården Före så att det blir effektfullt när allt är över, dvs Efter.

No comments:

Post a Comment