Followers

Wednesday, October 31, 2007

Jo jag tog bilder

.....men av nagon anledning vill inte kortlasaren connecta till datorn sa att jag kan se dem, och alltsa inte heller ni.Jakten var helt fantastisk i dag, med sa fin fagel. Rapphons och fasaner som kom som missiler. Bade Will och Skipper var urduktiga idag, jag svavar pa moln. En tupp kom flygande och blev skjuten, och jag kunde se att den var "wingtipped" pa hoger vinge och att den skulle springa nar den landade. Det var en riktigt stark runner, och den slog ner ganska langt fran dar jag stod. Jag skickade Skipper direkt och hon var som en tiger till nedslagsplatsen, dar tuppen naturligtvis inte var kvar. Hon tog lopan snabbt och forsvann. Det ar bara att vanta och hoppas. Efter vad som kandes som en lang stund kom hon med en ytterst levande tupp, vingskjuten! Will ar en drom att ha med sig, cool nar det smaller och vid foten. Han ar annu snabbare an Skipper, det ar otroligt mycket tryck i honom. Han verkligen flyger fram med underbar stil! Att Graham, som dessutom ar ratt sparsam med berom, sa att bada hundarna i dag mer an val holl "Open trial class" kandes som bomull runt hjartat! Goa, goa Skipper och Will!
Nu kollar vi pa Frankenstein pa TV och har brasan i gang. Skon tv-kvall alltsa. I morgon ingen jakt, men traning med bada hundarna i sugarbeats och chaol. Vi skall skjuta med bumper i foderkal-faltet.

1 comment: