Followers

Tuesday, August 24, 2010

Andjakt i dag

Årets första ( av 29 ) andjaktsdatum är över. I dag hade jag med mig Fionn, Tar , Will och så den bruna flatten Mingla. Mingla är Malins hund, men eftersom Mingla inte accepterar kennel-liv fick hon inte följa Malin till UK.I stället checkade hon in på Björkåsen.
Nu blir det mycket jakt för henne i stället. Mingla är en kul hund. Hon är en jäkel på att finna vilt, hon slutar aldrig jobba och hon är outtröttlig. I det läget förlåter man oväsen och knallningar, hon är så jäkla användbar! Eftersök, stöta upp fågel, allt kan Mingla!
Så även i dag varför hon nu trynar i sin bädd i djup sömn.
Fionn gjorde premiär och var precis vad man kan förvänta sig av en mix av skotska och irländska linjer, en härlig viltfinnare som är en njutning att se på in action. Style and drive helt enkelt!
Helt cool, koncentrerad och super effektiv!Fionn är en härlig hund!

Tar fick två perfekta apporter inför sin KKL som snart stundar, två dirigeringar som han löste strålande trots att det sköts över huvudet på honom under tiden - han känns så jäkla säker!
Will var bara Will, säkerheten själv.

Framgår det att jag älskar mina hundar inklusive en lurvig brun inlånad flat?
På torsdag nästa andjakt!

1 comment:

  1. Jag önskar jag fick se henne ligga i och slita. Tyckte det var en fröjd förra året att se henne på jakterna.

    ReplyDelete