Followers

Thursday, July 31, 2008

Träning i värmen

Karin Wallander har stannat över ett par dagar. Vi har tränat våra hundar och haft med oss Katarina och Emil. Hundarna har skött sig kanonbra i värmen och fungerar alldeles utmärkt.
Will är som vanligt, alltid mån om att göra alldeles rätt.I dag skickade jag honom över en vik för att peta in honom i en vass där en dummy fanns. Jag lägger på hans söksignal och hör hur han vräker sig framåt som när han griper i vattnet. Alltså lägger jag på signaler för inkallning eftersom jag inte vill riskera att han går nån annan väg tillbaka än den han använde på dit-vägen. Då kommer han fram simmandes hemåt utan dummy. Du kallade ju? ser han ut att tänka. Fick trycka tillbaka honom och trycka på sök-knappen igen. Den här gången gav Karin tecken att han gripit så att jag kunde agera efter det! Han går väldigt bra just nu!

No comments:

Post a Comment