Followers

Wednesday, April 09, 2008

Smått och gott

Pratade med min vän Sue Brothers i telefonen. I SEGS har man fullt upp att planera vårens WT, och hon skall starta sin Skipper, en mörkt gul hane efter Bosun.

Valparna hos Roger mår alldeles utmärkt och Roger och jag mailar fram och tillbaka med all pappersexercis och annat som skall till innan de små kan lämna UK

GBFTCH Farmclose Paddy har visat sig vara anlagsbärare för CNM, vilket gör att Jenny får vänta på sin valp lite extra, Simon vill testa hela kullen för att få besked vem som är bärare och fri.

Ryktet säger att GBFTCH Willowyck Ruff, IGL-vinnaren från december inte längre finns med oss.I Shooting Gazette kan man läsa att hunden insjuknat i en tumörsjukdom i januari och varit mycket sjuk efter detta. Alldeles för tidigt, Ruff är bara åtta år!

I dag skall jag förbereda helgen och umgås med mina hundar. Skye skall ha en dos lydnadsträning och Will ska tränas med sina bollar.

HEJA LHC!!! Nu när mitt gäng Djurgården inte tog sig till final i hockeyn hakar jag naturligtvis på mitt andra favvo-gäng LHC! Jag bodde ju i många år i Linköping och
känner förstås för Linköpingsgänget! Viktor följer naturligtvis LHCs resa i finalerna!

Vi skall införskaffa en fyrhjuling under nästa vecka säger Den Hulde Maken. Han tror att han skall ha den i skogsarbetet på Björkåsen men jag har helt andra planer för den.Hundarna och jag ska köra offroad hela dagarna! Så piffigt att lägga ut dirigeringar från fyrhjulingen :-))

HÖR NI ANMÄL NU FÖR TUSAN TILL SMÅLANDSMÄSTERSKAPET!!!!!!

3 comments:

  1. Anonymous11:34 PM

    Ja, nu när Timrå åkte ut är det LHC som gäller!!!
    Annars är det skit, Pebben har befarad korsbandsskada!!!!! Snöstorm är det också! Vilket dj..la år!
    Kram Mia

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:01 AM

    Vilken otur! Stackars pebben!
    Vi har vår här, och Du kommer ju snart till oss!

    Kram Birgitta

    ReplyDelete
  3. Anonymous5:45 AM

    Heeja Hååvee,fast det gick ju inte så bra igår...suck
    Hälsningar från kennel Mighty Duck´s i Norberg

    ReplyDelete