Followers

Monday, January 29, 2007

Vårvinterdag med sol och snö

Måndag med finväder och snö. Lång promenad i sköna vädret och massor med samtal om helgen. I går hade vi ju B-provträning nummer två i Olsfors.
Tolv hundar hann vi med, och jag känner att det är maxantalet. Jag vill hinna prata igenom de olika insatserna ordentligt och hinna utvärdera det som hänt under prövningen.
Vi kör inte så blodigt allvar, att jag sätter priser är mer en uppmuntran än en riktig bedömning.
I verkliga livet får man ju inte göra om och göra rätt på prov ( om inte domaren vill ha en ny markering tex ). Arbetet skall hänga i hop och det sammansatta arbetet utgör bedömningsgrunden vad prisvalören beträffar.
Det är i alla fall jätte roligt att träffa så många intresserade och fantastiska människor som med stort intresse hänger med dagen ut och lyssnar och tittar.
Min förkylning var lite störande men det flöt på bra och Anneli som lånar ut mark och står som initiativtagare är en fena på att fixa!

Vi skall återkomma med nya datum - det här var poppis!!!

4 comments:

  1. Anonymous10:21 AM

    Tack Birgitta för din insats som coach & domare hos Annelie under söndagen! Alltid lärorikt att både få konstruktiv kritik och att lyssna på dig som är erfaren och som i mitt tycke har ett sunt tänkande om vår retrieverträning!
    Att du sen är rak & tydlig i ditt budskap samtidigt som du bjussar på dig själv gör saken helt enkelt väldigt givande & stenkul!!
    Ser fram emot nästa träff!
    Sen måste jag ju också även här ge Annelie en stor eloge för hennes engagemang om, kring och för sina valpköpare...........!!!
    Hälsningar Bittan & Selma

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:35 PM

    Ja, tack såå mycket, Birgitta! Det var väldigt trevligt och väldigt givande! Det betydde jättemycket för mig, att det inte blev någon ny cirkusföreställning, utan att Marcos-killen genomförde provträningen på ett hyfsat sätt. Jag tycker att det gick bra, med tanke på att han har varit "avställd" i snart ett år, och dessutom umgås han ju nu med löptikar sedan nyår. Härligt att höra dig ropa "kom igen nu gubben" till Marcos, det peppade ju mig också! Än en gång - stoort tack för igår!
    Ser fram emot träning i Småland senare i vår.
    Kram
    Ronnie & Marcos
    PS Har tränat med vilt idag, och det går framåt! DS

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:37 AM

    Man blir så vansinnigt sugen på att ge sig ut och träna när man läser din blogg! Tyvärr har jag inte kunnat vara med hittills på flathult men hoppas kunna vara med på nån i vår!
    Hälsningar från ett soligt Halmstad, Ulrica

    ReplyDelete
  4. Anonymous10:28 AM

    Heja dej Birgitta!
    Nu får vi sätta ett nytt datum :)
    Kramar
    /Anneli

    ReplyDelete