Followers

Thursday, October 08, 2009

Ute med ungdomarna

Nu har jag just varit ute med ungdomarna Tar , Hope och miss Fine.
Vad härligt det är med unghundar!
Tar utvecklas i raketfart just nu - tar stora kliv framåt varje träningspass känns det som. Han är i en sån period då han suger i sig nya saker som ett läskpapper så det är bara att passa på och utnyttja tiden väl. I dag körde jag memories, apportkastarmarkeringar, tecken och signaler.Ut- höger-vänster- och områdessignal. Stopp separat eller kombinerat med nedgrävda bollar - stopp - områdessignal.

Hope tränar provocerad stadga och memories - och sköter sig kanon. Hon är en äkta Tweedshot-tik, stark och väldigt snabb och med en gudabenådad viltfinnarförmåga.Det är en riktig kanontik! Stan Tweedy rapporterar att han röntgat systern runt om, och hon är också fri.Scoringen var 4-4 på höfterna vilket översätts till en A-höft när det är under tio.Jag kommer förmodligen att para Hope under sommaren 2010 och har spännade planer kring detta!Men först skall hon göra sitt B-prov i vår!

Miss Fine tränar fotgående och stadga, memories och närsök.Hon är snabb och stark och spänstig som en liten bergsget! Underbar tik med framtiden framför sig. Hon har alla förutsättningar - hon är en riktigt trevlig liten tik!

Jag har skickat Den Hulde till kamerabutiken i dag. Studera utbudet av videokameror var uppdraget! Jag vill ha så att jag kan ta videosnuttar på hundarnas träning och lägga in under respektive hunds sida.
Den Hulde ringde nyss - utbudet är gigantiskt och det kostar allt mellan 690kr-10.000kr

Hmmmm - vi får väl fundera någon dag. Jag har bara lite svårt att vänta när jag har fått en Riktigt Bra Idé!

1 comment:

  1. Christine og det gule eventyret11:49 AM

    Så bra å lese at du også Birgitta vil prøve ut nye ideer med en gang. Jeg med ;)Her har vi også en get - men med riktig farge :)

    ReplyDelete