Followers

Tuesday, October 06, 2009

Måste dela med mig av goa mail!

Først ett från Signe och Nisse, ni vet han på Gotland som figurerar på bloggen då och då :-)

" Viktiga lärdomar Nisse tagit in senaste dagarna:
- Man får inte tugga på mobiltelefoner, inte ens när de har mjuka gummifodral på sig.
- Matte blir väldans glad när man sitter på hennes vänstra sida och ser henne i ögonen (det verkar nu vara hans favoritsysselsättning).
- Står det smörgåstårta på köksbordet så är den inte menad till valpar.
- Man får inte slicka inuti diskmaskinen.
Övrig kuriosa:
- Igår kissade Nisse i husses wellpapplåda med skruvar och beslag. Ställde sig över lådan och lyckades pricka precis rätt.-
I förrgår blev det en vända till veterinären pga stenhård majskolv i Nisses mage. Allt slutade lyckligt som tur var.
- Nisse är SÅ gullig när han snarkar.

Hälsningar Signe


Sen kom ett från Mia med Gavin!

"Hej Birgitta! Måste bara skriva och berätta hur nöjd och glad jag är över min hund!
Han är så fantastiskt härlig!
Vi tog ju det riktigt, riktigt lugnt i sommar, eftersom det strulade med inlevereringarna. Idag är jag så glad att jag la apporteringarna på hyllan och tränade annat, som du sa.
Därefter tränade vi avlämningar i lugn och ro i köket och i trädgården.
I september tog vi upp apporteringen igen och nu sitter min lilla hund och lämnar av med viftande svans!! Träningen har hittills gått kanonbra och han växer verkligen med varje träning! Vi tränar inte apportering så väldigt ofta,för jag vill fortfarande ta det lugnt, men han gör ända sådana framsteg! Har kört en del markeringar och därefter skickatdirigering till samma ställe och han gör det helt fantastiskt! I början tyckte han det var lite läskigt med nya människor som slängde, men detbryr han sig inte om alls längre. Vid markeringar tar han verkligen för sig och ger sig in även i snår och svårareterräng och ligger i och jobbar för att finna. Michael som har en hel del fördomar vad gäller labbars markeringsförmåga har fåttändra uppfattning helt! Sök har jag bara gjort tre gånger. Han jobbar riktigt bra och har näsan på hela tiden. Vi bär vilt, gör inkallningar och avlämningar och det har också gått bra. Nu kan man väl säga att jag i hög grad är partiskt när jag gör min bedömning av honom, men han är faktiskt fortfarande allra, allra bäst!!!


Såna hær mail kan ni få skicka flera av - det ær en frøjd att høra hur glada ni ær øver era hundar!!!

1 comment:

  1. Ros-Marie1:06 AM

    Kissa rätt gjorde även Vide härom dagen. Varje gång han ska gå ut, suger han en sko eller toffel. Jag tycker ju det är en säkerhet för hans hälsa att bära något sådant iställer för att svälja till exempel en kotte. Den här morgonen blev det min gympadoja som han svepte i all hast. Kissig var han så efter några meter släpper han skon och tjejkissar rakt i skon, så himla pricksäkert,Det såg rätt roligt ut faktiskt.

    ReplyDelete