Followers

Tuesday, April 20, 2010

Lite ditt och datt

I går kom Mirjam Axner hit för att hälsa på Tar. Hon hade med sig Benny, en hane de just fått tillbaka från en familj som drabbats av allergi.
Vi gick ut och tränade en liten stund och hundarna skötte sig jättefint. De markerade över vår kalla bäck, fick memories och apportkastarmarkeringar. Marken är väldigt tuvig och tjoffig kohage, inte lättsprunget alls. Hundarna får ta i för att röra sig i marken som är vattensjuk och klafsig just nu.
I dag körde jag ner dit igen. Den här gången lämnade jag Tar i bilen och gick runt hagarna. På sex ställen placerade jag tennisbollar, området är väldigt stort och genomskärs av en bäck och många diken och staket.
Han börjar verkligen fatta sina linjer nu- handens betydelse för riktningen. På en apport, den sista, fick jag ta hem och skicka om två gånger eftersom han drogs mot ett staket.Jag tror att han började bli trött då. Annars gick han väldigt fint i sin riktning i jättebra fart, rakt och långt. Han lyssnar fint på pipan och tar tecknen precis som jag vill.
Det känns så himla roligt med Tar och Red! Maken till duktiga hundar! Snart kommer deras halvsyster - en liten tik efter Will och GBFTCH Connemara Twinkle of Lakedown.
Jag är väldigt nöjd med Lakedown-linjerna, härligt "go", härlig inställning och stabila psyken.

No comments:

Post a Comment