Followers

Saturday, January 30, 2010

The North Devon Working Gundog Club

I gar morse ringde klockan tre pa morgonen - ett sista farval av Stand Stone Cottage!
Ner till Devon och sasongens sista (?) field trial. Open stake for 12 hundar var det. Domde gjode Dr G Davies, Mr C Brain, Mrs S Hutton och Mr J Barnes.
Morgonen var hemsk, sporegn och halv storm som efterhand blev till stralande solsken. Det ar sa otroligt vackert i Devon, landskapet ar varierande och bordigt.
En gammal bekant motte jag ocksa - Dr Tim Woodgate Jones som jag var hemma och halsade pa for over tjugo ar sedan, han foder upp flattar och har en fantastisk gard med tillhorande egen "shoot".
Han har varit flatten trogen under alla aren och hade i gar med sig en brun hane. Dr Woodgate Jones var sig precis lik hur man nu kan vara det efter over tjugo ar!
Hundarbetet blev i spannande terrang, raviner och skogsmark, over backar och aar.
Jag hade sa garna startat Will dar!! Vann gjorde Graham Roberts med FTW Wendearose Hector of Riversway, hans andra openvinst. Han maste vinna igen eftersom aven forra vinsten var en endagars open. Han har ocksa en andra-placering i ett tvadagars under sasongen. Eftersom jag anvande Hector pa Skipper for tre ar sedan tankte jag att halsningen kunde vara valkommen till er som har valp i den kullen!
Jag reste med Roger Phillips ner, han skulle ju debutera i open med Lakedown Luna Landing, en hane efter FTCH Levenghyl Peacock och FTCH Connemara Twinkle of Lakedown.
De tilldelades CoM for sin prestation, och jag tyckte att det sag riktigt bra ut. Roger var nojd med hundens premiar, men sa att han ibland sag att hans orutin lyste igenom.Orutin gar ju som tur ar over :-)
Andravinnare blev en harlig tik, Brokerswood Pipistrelle of Likelwood handler Mr K Selway.De blev ocksa Gun's Choice.
En tik som fastnade pa nathinnan var Tayfordwood's Twist of Lemon ( Waterford Envoy of Heathergaye-Logansmore Samba) handler och agare Mr Ian Ford. Han hade tva lysande forsta omgangar och var lite i vinnarhalet nar han stop i tredje omgangen lite snopligt. Men det var en riktigt fin tik.
Sedan korde jag ner till Sue i Bolney. Vi at Fish'n Chips pa puben i Warninglid tillsammans med Graham innan vi stop i sang.I dag stralande sol och skont i luften. Forbereder mig mentalt pa att aka hem till snon.
Efter en lang morgonrunda kanns det inte lattare. Snodropparna blommar och krokus tittar fram, solen varmer gott dar jag gar i bara fleecetrojan......

2 comments:

  1. Anonymous3:37 AM

    Blommar snödropparna, där du befinner dig, så får du vara beredd på en rejäl omställning. För att inte frysa i Mörrum idag, måste man ha hela garderoben, samt lite till på sig. Man är helt slut efter en kort promenad med hundarna, eftersom snön når upp över knäna. Allt är inte svart, det är ljust länge, alltid något.

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:45 AM

    Snörapport från Gävle.....

    1 meter snö och en underbar vinterdag med 11 minusgrader.

    Hur har ni andra det?

    kram
    Lucy och Isa

    ReplyDelete