Followers

Wednesday, June 10, 2009

Lupiner och högklackade skor

I dag regnar det. Det regnar MYCKET.Hundarna och jag hann ut hela morgonrundan och jag hann städa kenneln och spola plattan innan det började.
Jag passade på att åka till stan för att
1. äta lunch med Den Hulde Maken
2. Införskaffa ny mobil. Passade på att fråga hur det kommer sig att mobiler inte tål att klämmas i bildörren.Tyckte inte att jag fick något riktigt svar på det.
3. Köpa nya skor till sommarens Stora Party - mor och fars Guldbröllop som vi skall fira med pompa och ståt sista lördagen i juni.Hittade ett par fullkomligt sanslöst högklackade sandaletter a la Blahnik som jag genast köpte eftersom de var på REA och då får MÅSTE man ju köpa såna.
Ursnygga, skall bara kolla om det går att gå i dom också ( =dual purpose ) eller om jag bara måste sitta hela kvällen och se snygg ut.

Sedan åkte jag hem och packade upp mina skatter och drack kaffe. Skorna ser väldigt snygga ut får jag säga.
Efter kaffet tog jag bilen och hundarna och gav mig ut på Lupinjakt. Så här års måste alla mina vaser vara fulla av underbara blommor. Just nu lupiner i stora fång.
I kväll - sista kvällen med Gänget - onsdagarnas Hjältar och Hjältinnor som kämpat med fotgående, fotgående och fotgående.

6 comments:

  1. Anonymous8:21 AM

    Hej,jag tänker at du se snygg ut med eller utan skor.

    Kram
    Nina

    ReplyDelete
  2. Christine12:28 PM

    Høres ut som en veldig bra dag Birgitta :-)

    ReplyDelete
  3. Efter att ha sett delar av Eurovision Song Contest med dig och resten av festivalen inspelat på dvd hemma... Ja då VET jag att du är både ursnygg och kan gå i riktigt höga klackar!

    ReplyDelete
  4. Tack vad du är gullig. Garvade när jag läste om dina högklackade, jag har också ett par skitläckra sandaler som jag så mig själv sväva fram i. Jag har fortfarande inte kommit längre än till ytterdörren innan jag kvidande måste byta (inhandlades för 3-4 år sen. Jag hoppas du pallar åtminstone en kväll. Ha det gott och jättetack för en givande kurs. Vi återkommer! KRAM på dig

    ReplyDelete
  5. Anonymous3:46 PM

    Tack BIrgitta för skitbra kurs, kommer som sagt gärna till hösten igen med lill snuttan Singha :-)
    Lycka till med ditt "fotgående" med sandalerna ;)
    kram Kathy

    ReplyDelete
  6. håkan12:01 AM

    ang. mobilen, låter som du skulle behöva en sådan jag har, tål både aporteras, klämmas i bildörrar och badas med, funkar även som drinkpinne (fråga inte hur jag vet bara...) men knapparna blir lite sega, dock bara tvätta under kranen:)

    ReplyDelete