Followers

Tuesday, May 29, 2007

Valparna äter mat

De små är i dag tre veckor gamla. Så här tidigt brukar jag inte ge vanlig mat, vi brukar tycka att det bästa är mammas mjölk så länge som möjligt. Runt fyra veckor brukar vi ge 1st Choice puppy large breed.

Men den här gången tycker jag att Skipper fallit ur lite mer, och jag vill inte att hon ska tappa för mycket eftersom jag skall satsa på henne även den här säsongen. Alltså äter barnaskaran 1st Choice redan nu.

De sörplar och smackar och grisar runt i maten något alldeles förfärligt. Skippers enorma matglädje tycks ha fortplantat sig även till kull nr 3... :-)

Storasyster Grynet går till valparna hela tiden, i går hjälptes hon och mamma åt i valplådan. Grynet älskar ju valpar och man får köra ut henne ur lådan till slut.
Alla valparna ser kanonfina ut, och jag kan knappt vänta tills de börjar avslöja lite mer personlighet!

No comments:

Post a Comment