Followers

Wednesday, July 11, 2007

en jädrans massa ällingar senare

Nu har jag agerat vallhund i roddbåt medan Den Hulde Maken har satt ut ytterligare ällingar i ett av de vatten vi har fågel. Jag har rott framåt snabbt, bakåt, fort sidledes, stannat snabbt på stoppsignal ( från maken )och tagit tecken. Allt för att liksom fösa eller schasa ällingarna i rätt riktning.

Ällingarna har simmat åt alla håll i små trupper och gjort min eftermiddag minnesvärd.
Dessutom plurrade jag med ena stöveln.

Jag måste shoppa lite.

4 comments:

  1. Anonymous7:46 AM

    Skrattar högt när jag ser scenariot med roddbåten framför mig...
    Jag & Aliz skulle behöva en rejäl dirigeringskurs och om Janne har lyckats dirigera dig så måste han vara fantastisk på det området...;-) Du framstår ju inte direkt som speciellt dirigeringsbar... Ha ha ha!!
    Jag är ÖVERTYGAD om att du är värd en ORDENTLIG shoppingrunda - som varar till du inte längre kan lyfta "kortärmen"...

    Hoppas vi ses till hösten!!

    //Gunilla & Aliz

    ReplyDelete
  2. *nickar instämmande* Klart att du måste shoppa!!!

    Kram Susanne

    Ps. Det hade varit ganska kul att se detta senario... :)

    ReplyDelete
  3. Gunilla du har så rätt! Ska någon dirigera er så är det Janne :-)) Att få mig att ta riktning kan ha sina sidor!

    Kram Birgitta

    ReplyDelete
  4. Birgitta - jag är full av beundran över din kapacitet som styrman i roddbåt! Själv är jag betydligt bättre på att dela ut order från land än att svänga hit och dit i en rank båt... De säger att övning ger färdighet, men varför chansa när andra gör det så mycket bättre?! Lycka till med änderna - kan bli fina jakter i höst!

    ReplyDelete