Followers

Tuesday, April 29, 2008

Träning i går kväll

Katarina var här i går kväll för att träna lite. Vi höll till nere vid dammen i kvällssolen och hundarna var på hugget ordentligt. Härligt att se hur de riktigt tar i och anstränger sig för att hitta sina apporter. Efteråt tog jag ut Will så att Katarina fick kasta markeringar under gång till honom. Hon befann sig på ena sidan stenmuren och jag på den andra. Will var jätteduktig och vi var nöjda när vi senare drack the vid köksbordet.
I morse var vi på långcykling jag och hundarna. Musklerna sväller på Will så att han nästan ser rolig ut just nu, en riktig atlet.
I morgon åker jag till Borås för att träna hundar, i dag trädgårdsarbete, min nya hobby. Ska köra bort till handelsträdgården och köpa ett vettigt verktyg för att få upp de förhatliga maskrosorna.
Solen skiner och livet är ganska gott nu på våren :-)
Den Hulde sliter på Gotland som vanligt...

1 comment:

  1. Anonymous5:55 AM

    Du inspirerer meg Birgitta. Jeg skal også trene markeringer under "gang". Så lett å glemme å trene variert.

    ReplyDelete